wtorek, 9 lutego 2016

Mój przykładowy jadłospis

Hej, dziś wrzucam mój przykładowy jadłospis :-)

Śniadanko:
Uwielbiam koktajle. Zazwyczaj robię akurat z tego co mam pod ręką. Dziś przygotowałam koktajl ze szpinaku, jeżyn, szklanki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy, mleka, miodu, cynamonu, płatków owsianych i siemienia lnianego. Mniam!
P.S. Ostatnio częstymi bohaterami w moich koktajlach są gruszka i jarmuż.




II śniadanie:
W domu rodzinnym przygotowuję też soki. Sokowirówka to całkiem fajny gadżet :-)
Tutaj sok z pomarańczy, jabłka i marchewki.


Obiad:
Zapiekanka z łososia:
50 dag fileta z łososia myjemy, osuszamy i kroimy na mniejsze kawałki.
Zalewamy marynatą z łyżki oliwy z oliwek, łyżki soku z cytryny, łyżki posiekanego koperku, tymianku i pieprzu cytrynowego i wstawiamy do lodówki na 30 minut.
Podgotowujemy 2 małe ziemniaki, pod koniec gotowania dodajemy 1 duży brokuł.
Ziemniaki kroimy, układamy na dnie naczynia żaroodpornego, układamy brokuły, łososia i wstawiamy do piekarnika na 30 min. w temperaturze 190 stopni.
Jeśli ktoś chce trochę urozmaicić danie to może dodać sos czosnkowy na bazie jogurtu z odrobiną mozarelli bądź startego żółtego sera.


Podwieczorek:
Zupa marchewkowa: 
6,7 średnich marchewek, mała czerwona cebula, 2 cm. imbiru, 1/4 mleka kokosowego, po 1 łyżce masła i oleju, 1/2 litra wody, szczypta słodkiej papryki i chili, sól, pieprz, 2 łyżki posiekanej pietruszki.

  1. Marchew ścieramy na dużych oczkach.
  2. Imbir kroimy na drobną kosteczkę.
  3. Cebulę obieramy i kroimy w kostkę.
  4. Podgrzewamy masło i olej w garnku.
  5. Szklimy cebulę.
  6. Dodajemy marchew i imbir.
  7. Podlewamy 2 łyżkami wody i smażymy razem przez 5 minut.
  8. Dolewamy 1/2 litra wody.
  9. Doprawiamy do smaku.
  10. Pod koniec dodajemy pietruszkę i mleko kokosowe.







Kolacja:
Sałatka ze szpinaku, groszku, czerwonej papryki, selera naciowego, pomidora i oliwy. Doprawiona solą i pieprzem.


Gdy wstaję wcześnie rano, mój dzień składa się z 5 posiłków, jednak gdy dzień zaczynam trochę później i nie ćwiczę tego dnia to 4 posiłki są w sam raz.
Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Ten łosoś do mnie przemówił ,już mam jeden obiad z głowy! do tego ten brokuł,mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Łosoś i zupa marchewkowa wygląda super. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie! Chociaż ja to chyba bym chodziła głodna, nie potrafię żyć na płynach niestety i śniadanie najlepiej jakby było takie, że można je pogryźć :) Ale świetne pomysły, też uwielbiam koktaile i różne soki. Z resztą wszystko mnie przekonuje, nic tylko spróbowac przyrządzić! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne pomysły, czasem brakuje mi inspiracji na szybkie dania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  7. Postaram się wrzucać coś częściej, teraz moja dieta trochę się zmieniła :) Polecam też zupę z cukinii - przepyszna! Placki też są świetne, szybko i zdrowo :) (przepisy na blogu:))

    OdpowiedzUsuń